بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» گردشگری سیگیریا-سریلانکا

گردشگری سیگیریا-سریلانکا

چیزهای باورنکردنی در سیگیریا ، سریلانکا

بخشی از آثار فرهنگی سریلانکا ، منطقه پیرامون قلعه صخره ای Sigiriya که چیزی فراتر از سنگ نماد شیر را نشان می دهد، واقع شده است. اگر زمانی را برای گذراندن اوقات فراغت در منطقه دارید ، این کارهای باورنکردنی دیگر را که باید در Sigiriya انجام دهید ، در نظر بگیرید! و برای نکات بیشتر درباره سفر ماجراجویی خود در سریلانکا به پایین توجه کنید.

اما اول - بیمه مسافرتی سریلانکا

مهم نیست که کجا بروید ، بهتر است برای محافظت از خودتان در خارج از کشور بیمه مسافرتی داشته باشید -

کارهایی که در سیرگیریا باید انجام دهید:

1. قلعه صخره ای Sigiriya

هزینه ورودی: 4600 روپیه / 30 دلار آمریکا

مسلماً نمادین ترین مناظر در سریلانکا را با قدم زدن در بالای صخره معروف شیر و دیدن آثار باستانی چشمگیر مشاهده خواهید کرد. پارک در ساعت 7 صبح باز می شود و کمی بعد صف های طولانی شروع به شکل گیری می کنند.

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده! مطلب مرتبط جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

سعی کنید درست هنگام باز شدن به آنها برسید تا از ازدحام جمعیت جلوگیری کرده و به گرما برخورد نکنید. اما بسیاری از مردم می گویند Sigiriya ارزش آن را دارد!

2.  به صخره  Pidurangala

هزینه ورودی: 500 روپیه / 3.25 دلار آمریکا

یک پیاده روی محبوب با چشم اندازهای خیره کننده از Sigiriya، جایگزین ارزان تری برای پیاده روی Lion Rock است. زود بیدار شوید تا طلوع خورشید در بالای Pidurangala را ببینید (در ژانویه خورشید حدود ساعت 6:15 صبح طلوع می کند) و فقط 500 روپیه / 3.25 دلار آمریکا بپردازید. ورودی پیاده روی در این مکان از طریق یک معبد است. بعد از کمی پیاده روی در معبد ، حدود 10-20 دقیقه از پله های سنگی بالا می روید تا به یک مجسمه تختخواب بودا برسید.

پس از آن ، مسیر به 10-15 دقیقه بالا رفتن روی تخته سنگ ها برای رسیدن به بالای صفحه تبدیل می شود. خیلی سرگرم کننده است ، اما حتما کفش های خوبی بپوشید! می توانید از ورودی Sigiriya تا Pidurangala پیاده بروید و تقریباً 30-40 دقیقه پیاده روی است. در غیر این صورت توک توک های زیادی در این منطقه وجود دارد که شما را به خود می برد.

3. شهر  Anuradhapura

هزینه ورودی: 3،920 روپیه یا 25 دلار آمریکا

Anuradhapura که یک پایتخت باستانی در نزدیکی سیگیریا است ، یکی از قدیمی ترین شهرهای مسکونی در جهان و یک گوهر تاریخی دیگر برای بازدید در سریلانکا است. فاصله حدود 1.5 ساعت با Sigiriya نیز می تواند گزینه مناسبی برای سفر یک روزه باشد! 

4.  شهر پولوناروا باستان

: 3،920 روپیه یا 25 دلار آمریکا

Polonnaruwa که دومین قدیمی ترین پادشاهی های باستانی سریلانکا است ، صدها سال پیش پایتخت این کشور بود و آثار بسیار چشمگیری در آن وجود دارد. مکانهایی برای اقامت در این نزدیکی هست ، یا اگر از Sigiriya بیایید ، حدود یک ساعت و 15 دقیقه رانندگی است. اجاره ی یک راننده روزانه باید حدود 6000 روپیه / 40 دلار از Sigiriya برای شما هزینه داشته باشد. 

·        من توصیه می کنم دوچرخه اجاره کنید تا با سرعت بیشتری مسیر را طی کنید. درست در جلوی در ورودی، دوچرخه های زیادی موجود است. آنها در ابتدا حدود 500 روپیه خواهند گفت ، اما گردشگران بیش از 300 روپیه برای روز پرداخت نمی كنند.

·        پیشخوان بلیط و موزه در واقع چند بلوک با ورودی اصلی فاصله دارند.  فراموش نکنید که یک نقشه را در پیشخوان انتخاب کنید!

·        برای دیدن شهر به حدود 3 ساعت زمان نیاز دارید.

·        در دروازه ورودی ، با رفتن به سمت راست برای دیدن کاخ سلطنتی شروع کنید. 

·         اطمینان حاصل کنید که قبل از عبور از چهار ضلعی باستان ، همه چیز را مشاهده کنید و چیزی را از دست ندهید. - از یک ایست بازرسی بلیط عبور می کنید و پس از عبور از آن اجازه بازگشت ندارید.

·        بلیط خود را نگه دارید. آنها می خواهند آن را در موزه ، ورودی محوطه شهر و مجسمه های معروف بودا ببینند.

·        خروجی همان ورودی نیست. اگر دوچرخه اجاره کرده اید ، برای بازگشت به قسمت اجاره ورودی دوچرخه باید حدود 10 دقیقه در جاده اصلی دوچرخه سواری کنید.

5.  معبد غار دامبولا

هزینه ورودی: 1500 روپیه / 10 دلار آمریکا

این معبد غاری دوست داشتنی می باشد که یکی از بهترین مکانهای حفاظت شده در کشور است. این نقاشی دیواری پیچیده سطح هزاران متر مربع را پوشش می دهد و دارای پنج مجموعه غار است. قبل از ورود باید کفش های خود را بیرون بیاورید. این معبد از ایستگاه اتوبوس اصلی دامبولا 5-10 دقیقه با ماشین فاصله دارد.



فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده