مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

مقصدهای نوظهور ساحلی در ایران

جنوب ایران با نزدیک به 3500 کیلومتر خط ساحلی، مقصدی افسانه‌ای برای عاشقان ساحل است. هر شهر و روستای واقع در امتداد خلیج فارس مملو از زیبایی های طبیعی، سواحل تمیز، معماری تاریخی و مردم محلی فوق العاده دوستانه است. 

وقتی شروع به جستجوی بهترین بنادر خلیج فارس می کنید، با انتخاب های باورنکردنی زیادی مانند کیش، قشم، هرمز و بندرعباس روبرو می شوید. خبر بد این است که بسیاری از این مکان‌های ساحلی محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و بیش از حد شلوغ هستند. خبر خوب این است که بنادر شگفت انگیز دیگری نیز وجود دارد که فقط مردم محلی از آن ها خبر دارند. اگر به دنبال سواحل کمتر شلوغ با زیبایی های نفس گیر هستید، بنادر بسیاری در امتداد خلیج فارس وجود دارند که برای یک سفر آفتابی گرم در فصول سرد سال بسیار مناسب هستند. 


بندر کنگان

بندر کنگان زمانی به محبوبیت رسید که مردم محلی شروع به صحبت در مورد سواحل مخفی و گودال های شنا در شبکه های اجتماعی کردند. اندکی پس از آن، مسافران جوان، ماجراجویی خود را در شهرها و روستاهای متعدد کنگان آغاز کردند. بندر کنگان در استان بوشهر قرار دارد. این شهر کوچک است، اما جاذبه های گردشگری طبیعی بیشماری در اطراف شهر وجود دارد که شما را مشغول می کند. 

شهر کنگان را سواحل ماسه ای سفید احاطه کرده است. مهم نیست در کدام فصل از سال به کنگان سفر می کنید، همیشه می توانید گوشه دنج خود را پیدا کنید. این شهر همچنین مملو از مردم محلی با رفتار دوستانه است که بسیار قابل اعتماد هستند. اکثر ساکنان کنگان ماهیگیرانی هستند که صید روزانه را برای غذاهای دریایی فوق العاده برای گردشگران به ارمغان می آورند. 

کنگان جدا از سکوت سواحلش به خاطر کوه ها، دره ها، تنگه ها و چاله های شنا نیز شناخته شده است. در سکوت کوه های باورنکردنی، می توانید پیاده روی ماجراجویانه خود را آغاز کنید و از پیاده روی آرام در نزدیکی دره های مرموز لذت ببرید. برخی از این دره ها با چاله های شنای عجیب تزئین شده اند. در این مناطق دور افتاده شنا، می توانید تمام روز را در آب های خنک سپری کنید و استراحت کنید. 

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

شهرستان کنگان همچنین فعالیت های آبی متعددی از جمله پارو زدن ایستاده (paddle boarding) را برای گردشگران فراهم می کند. با کمک مربیان محلی می توانید موج سواری در شهرستان کنگان را یاد بگیرید و در آب های نیلگون خلیج فارس شناور شوید. همچنین توصیه می شود ماهیگیری تفریحی را با صیادان محلی کنگان تجربه کنید. با کمک راهنمای خود می توانید به ماهیگیران در لنج های سنتی خود بپیوندید و یک روز را با انواع مختلف ماهیگیری در خلیج فارس سپری کنید.

اگر قصد سفر به شهرستان کنگان را داشتید، رفتن به دشت هنویز را فراموش نکنید. این دشت سرسبز و هموار زیبا در مجاورت شهرستان کنگان قرار دارد. چیزی که این دشت را خارق‌العاده می‌کند، دره‌های عمیقی است که زمین را بریده و دیوارهای شنی طلایی را روشن می‌کند. در دشت هنویز نیز می توانید چشمه های طبیعی را بیابید و از طراوت و طعم بی نظیر آب با مواد معدنی لذت ببرید. 


سیراف: کهن ترین بندر جنوب ایران 

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

گردشگران زیادی برای بازدید از بندر سیراف، شهری باستانی که تاریخ آن به دوره ساسانی می رسد، در شهرستان کنگان اقامت می کنند. در بندر سیراف چیزهای زیادی برای تحسین وجود دارد: سواحل زیبا، بناهای تاریخی، معابد و مساجد نفس گیر و مردم محلی صمیمی و خوش برخورد. از راهنمای محلی خود بخواهید که شما را به «دره لیر» برساند. در آنجا می توانید یک گورستان باستانی حیرت انگیز با استوانه های تاریخی پیدا کنید. این منطقه همچنین با چاه‌های سنگی متعددی تزئین شده است که تصور می‌شود در زمان‌های قدیم به عنوان مخزن آب استفاده می شده. یکی دیگر از جاذبه های اصلی سیراف، قلعه ناصری است که قدمت آن به بیش از 200 سال پیش در اواخر دوران قاجار برمی گردد. مسجد جامع سیراف یکی از مهمترین آثار فرهنگی شهر است که ارزش بازدید دارد. برای آشنایی بیشتر با میراث فرهنگی سیراف، می توانید از موزه مردم شناسی این شهر نیز بازدید کنید. چیزهای زیادی برای دیدن و مجذوب شدن وجود دارد.

اگر وقت کافی دارید، از ساحل سیراف نیز دیدن کنید تا از آب زلال مدیترانه آن لذت ببرید.


عسلویه: بهشت ​​ساحلی ایران 

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

بندر عسلویه فاصله چندانی با شهرستان کنگان در جنوب ایران ندارد (فقط 83 کیلومتر). این شهر باشکوه با جاذبه های گردشگری از جمله خلیج نایبند، روستای بنود و تنگه درزو احاطه شده است.  

از عسلویه می توانید به راحتی به سمت خلیج نایبند که بزرگترین جنگل ایران در آن قرار دارد، حرکت کنید. این جنگل‌ها در یک منطقه حفاظت‌شده ملی با شگفتی‌های زیادی برای ارائه، از جمله پرندگان مهاجر مانند فلامینگو و پلیکان، لاک‌پشت‌های دریایی، و آب‌های کم‌عمق برای پارو زدن ایمن قرار دارند. آنچه خلیج نایبند را از دیگر جاذبه های گردشگری این منطقه جدا می کند، تپه های مرجانی و دره های رنگارنگ عمیق آن است. می توانید از جمعیت فرار کنید، در ساحل آرام استراحت کنید و در شب با مردم محلی به مهمانی بپیوندید. 

اگر سواحل خارج از نقشه را ترجیح می دهید، به روستای بنود بروید تا خود را در ساحل دریای افسانه ای با غارهای آبی خارق العاده بیابید.

عسلویه بی شک سرزمین آبی مایل به سبز است. یکی از زیبایی‌های طبیعی عسلویه، تنگه و آبشار درزو است که دسترسی به آن کمی سخت است اما ارزش دیدن را دارد. این آبشار باورنکردنی در روستای آخَند واقع شده است که توسط درختان نخل زیبا و صخره های سنگی حیرت انگیز احاطه شده است.

یکی دیگر از روستاهای دیدنی عسلویه کلات است که به خاطر چشمه خیره کننده اش شناخته می شود. فضا دنج است و می توانید از شنا کردن و تماشای آسمان صاف درست بالای سرتان لذت ببرید. 

در گوشه ای آرام از شهر عسلویه، روستای پازارلند را نیز می توانید پیدا کنید که به خاطر هتل خارق العاده اش «ویولا» محبوبیت دارد.


بندر پارسیان: سرزمین استخرهای زیرزمینی

جاذبه های گردشگری ساحلی که کمتر به آن ها پرداخته شده!

برای گردشگرانی که عاشق هماهنگی دریا و کوه هستند، بندر پارسیان بهترین انتخاب است. بزرگترین ویژگی پارسیان سواحل متعدد آن است که بیشتر آنها برای گردشگران ناشناخته است. از آب های آبی فیروزه ای و سواحل شنی سفید گرفته تا غذاهای دریایی عالی، پارسیان همه چیز را دارد. بسیاری از جوانان ایرانی برای شنا در روز و مهمانی شب ها راهی این منطقه می شوند. 

اکثر زیبایی های طبیعی پارسیان در کوهستان گم شده است. در ضلع شرقی شهر اسرارآمیزترین غار و چشمه ایرانی به نام «بوچیر» را می‌بینید. برای رسیدن به چشمه باید از دره هایی با ارتفاع 50 متر عبور کرد. غار بوچیر در فصل پاییز و زمستان مملو از استخرهای طبیعی است. برای رسیدن به آخرین چشمه، بازدیدکنندگان باید در آب شناور شوند یا یک قایق بادی تهیه کنند. خوشبختانه چشمه بوچیر در غارها پنهان است و ازدحام جمعیت در آن غرق نخواهد شد. دیواره های شنی سفید و آب های سبز در غار بوچیر منظره ای با زیبایی کم نظیر را تشکیل می دهند.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب


  دستگاه آب قلیایی دکتر مومنی   |   روانشناس ایرانی در لندن   |   ساخت وبلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! رپورتاژ آگهی ثبت کن و دیده شو !! مشاهده